tisdag 28 februari 2012

filmanalys

Jag tänkte på de vuxna i filmerna.

Little miss sunshine: I den här filmen var föräldrarna ganska olika. Mamman i familjen var lite mer försiktig  när de skulle på skönhetstävlingen, det verkade som att hon var en typisk förälder för att det kändes som att hon bara ville att Olive skulle ha kul. Pappan var mer VINNA, VINNA, VINNA. Tvåan är bra bäst av förlorarna. Han ville att alla skulle vara vinnare i familjen, ingen skulle vara en förlorare.


Hip Hip Hora: I denna filmen var det mest pappan och läraren som jag tänkte på. När pappan t.ex såg bilderna på henne blev han först ledsen sedan blev han lite arg. Han förstod inte vad det var som hände riktigt och trodde inte på henne. Läraren som de hade i klassen betedde sig konstigt i hela filmen tyckte jag. Det började med att hon verkade tro att de var typ femåringar när de började i klassen. Sedan tyckte jag att hon skämde ut Sofie när hon pratade om att Sofies pappa var en kolega och att hon hade blivit bedd att hålla ett extra öga på Sofie. Sedan var det när dem pratade efter att Mouse hade tagit henne på privata ställen. Läraren sade att Sofie skulle ta det som en komplimang! Jag skulle inte ta det som en komplimang och någon tog på mig. Jag tycker inte heller att hon ska göra det.


Sandor //slash// Ida: Här i denna filmen har vi Idas mamma och Sandors föräldrar. Idas mamma Var utbränd och bara grät som en gris.Hon orkade inte göra något och det tyckte jag var lite dåligt hon kunde ju försökt att komma upp från soffan/sängen och gjort mat . Det gjore hon en gång och sedan sjönk hon ner o soffan/sängen och var deprimerad. Jag tyckte i alla fall att det var lite oansvarigt för att hon hade ju en dotter. Sandors mamma var mer strikt och Sandor fick hjälpa till hemma och han SKULLE dansa tyckte han mamma. När han helt plötsligt ville sluta bröt hon ihop och blev jätteledsen. Sandors pappa ver inte me så mycket. Jag tycker att det var dåligt av hans föräldrar att bli sura bara för att han slutade, jag tycker att alla ska få bestämma vad de vill göra.


Det fanns likheter i filmerna t.ex: Föräldrarna var ganska dåliga på att förstå sina barn. Utmärkta exempel är Idas mamma i Sandor //slash// Ida och Sofies pappa i Hip Hip Hora. Dom blev arga mycket och brydde sig inte om att deras barn drack mycket alkohol. Föräldrarna var dåliga förebilder. Pappan i Little miss sunshine var en av de sämsta förebilderna tillsammans med Idas mamma i Sandor //slash// Ida. Han ville bara att alla skulle vara vinnare och vinna allt. Om man  förlorade var man en förlorare ju så han ville att alla skulle vara vinnare i familjen så klart. Sandors mamma och pappa var dåliga förebilder för att mamman ville bara att Sandor skulle bli dansare som hon själv var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar