tisdag 28 februari 2012

Filmanalys av Nelly XD


Little miss sunshine.
I filmen har alla karaktärer en mycket speciella personligheter och alla hade olika problem. Jag vet inte riktigt vad buskapet med filmen är men jag tyckte att filmen var ganska okej ändå. Filmen gick nog ut på att alla skulle lösa sina olika problem.

Föräldrarna var ganska olika för mamman hjälpte henne och pappan bara sa att man måste va en vinnare man kan inte vara en förlorare och så vidare. Pappan menade nog inte nått elakt jag tror bara att han ville att hon skulle vinna så att hon inte blir ledsen.


Hipp hipp hora
I filmen tycker jag att vännerna inte var särskilt stöttande men Sofie var ju inte så snäll mot dom och då får ju hon skylla sig om hon e spydig och bitchig mot dom.
Budskapet visades väldigt tydligt för att hon blev väldigt mobbad och hon fick ingen hjälp av nån, hennes pappa förstod inte att hon blev mobbad, han bara skällde på henne.
Jag tycker att filmen är jätte bra och jag kan se den hur många gånger om igen.




Sandor/Ida
Det är mycket drama i filmen, den är lite konstig för att först gillar dom varandra sen hatar dom varandra sen gillar dom varandra igen sen hatar dom varandra igen.
Filmen var ganska långtråkig för det hände liksom inte nånting i den.
Filmen går väldigt upp och ner.
Jag försåt varför Ida gör som hon gör, för att hennes mamma hjälper inte till nått alls, hon mår jätte dåligt och hon försöker ta livet av sig. Hennes pappa vill inte veta av henne Och hennes kompisar snackar skit bakom hennes rygg.
Sandor och Ida är Jätte olika för Sandor är jätte lydig och dansar balett och Ida Strular med massa olika killar och super.

Alla 3 filmerna är jätte olika men en likhet är att båda i Sandor/Ida knarkar hennes mamma och i Little miss sunshine så knarkar farfadern.
I Sandor/Ida så super Ida och Hipp Hipp Hora Super sofie och Little miss sunshine super farfadern.
Ida påminner lite om Sofie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar