tisdag 28 februari 2012

Film

Little Miss Sunshine.
Jag gillar verkligen Little Miss Sunshine för att den är rolig och jag gillar att även om alla har olika och svåra problem så älskar dem varandra även om dem inte visar det så ofta. Dem flesta kände sig ju ensamma och oförstådda men jag gillade att allt löste sig tillslut.

Hipp Hipp Hora.
Jag gillade budskapet i filmen och hur dem fick fram vänskaps frågan. Även om vissa kanske inte tycker att det är coolt att vara vän med någon så måste man göra det man tycker man är rätt. Jag gillade att när kompisarna kom tillbaka så blev inte allt bara bra igen för det tycker jag är bara orealistiskt.

Varför ville inte Sofies pappa veta vad hon kände? Ibland hör inte alla vuxna vad barn och ungdomar verkligen vill och känner och vissa föräldrar är ju bara besservissar och tror att dem vet vad barnet känner.

Språket är ju också idiotiskt att bara kasta ut sig ord som "hora" och "bög" när jag inte tror dem vet vad dem betyder och varför tror dem egentligen att det är fel att vara bög? Det är absolut inget fel att vara homosexuell!

Sandor Slash Ida.
Jag tyckte inte riktigt om den för den var lite orealistiskt med att börja prata med någon så på nätet. Men det kanske några gör, men inte jag. Vissa delar var bättre än andra te.x när Ida var en idiot mot sin mamma var inte så bra för det var idiotiskt gjort av henne.

Det var lite skillnad mellan Hipp Hipp Hora och Sandor/Ida för i Sandor/Ida verkar det vara coolt att vara "hora" men i Hipp Hipp Hora är det fel. Lite konstigt kanske men man fick två olika synvinklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar