tisdag 28 februari 2012

Film

Film:

Littel Miss Sunshine: Jag tycker att filmen Littel Miss sunshine har ett bra budskap. Filmen visar att nästan allt gå fastän att många tror att det inte går. Alla i familjen har ett problem morbrorn har försökt ta livet av sig, sonen är färgblind och då kan han inte ta pilotkort, systern vill var med i skönhetstävlingen och mamman och pappan gick igenom en skilsmässa. Jag tycker att familjen löser problem bra. Jag kan känna att sonen har lite otur. Han ska visa disciplin och talar inte på ett helt år och då får han reda på att färgblind. Han blir arg men tar det och ställer upp för sin syster så att hon kan gå på skönhetstävlingen.

Hipp Hipp Hora: Jag tycker att filmer Hipp Hipp Hora också har ett bra budskap. Den berättar bland annat att man inte ska dricka om man går i sjuan. Jag tycker att man kanske inte behöver ge igen så fort någon gör något som inte är snällt. Hon överreagerar lite för mycket. Jag tycker samtidigt att pappan inte ger henne ett tillräckligt hårt straff efter hon varit full. Hon får skylla sig skälv att hon tuppade av och blev fotograferade även fast den inte var okej att killarna fotade henne när hon var medvetslös.

Sandor/Ida: Filmen Sandor/Ida är ett bra exempel på hur ett förhållande kan se ut och hur det kan lösas. Sandor och Ida är väldigt olika och dom träffades på nätet. Det börjar med att dom ljuger för varandra men dom hatade att ljuga. Jag tycker att Sandor är ordningsam medans Ida ofta är full, hennes mamma försökte ta livet av sig. Ida säger att det är kul att vara full så Sandor testar. Sandor hatar det och det kan jag förstå. Jag tycker ändå att Sandor och Ida ät bra på att lösa problem.

Av: Jakob Karlsson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar