torsdag 1 mars 2012

FilmAnalys av Felicia...

Min FilmAnalys om Hipp Hipp Hora och Sandor Slash Ida.

* Hipp Hipp Hora

Jag tyckte Hipp Hipp Hora var bra, det ända som är dåligt med den är att det inte finns någon fortsättning. Det som var bra med filmen var att den handlade om skolmiljön, hur det verkligen kan se ut i en skola och den vr rolig i vissa stunder. I Filmen var det mycket kränkningar mot Sofie och enligt mig var det väldigt lågt och att fotografera någon som har däckat? Hur får man ens idén? Och sedan att man gick runt och kallade henne hora, det var ju inte hon som hade gjort något. 

: Varför? Jag tyckte detta för att man gör bara inte så mot varken kille eller tjej, finns ingen som har rätt till att göra det. 

* Sandor Slash Ida

Jag tyckte Sandor Slash Ida var lång tråkig, den handlade mest om när Sandor och Ida chattade med varandra. Och så var det väldigt mycket festande i filmen. Tyckte det hade kunnat hända lite mer än vad det gjorde som till exempel att det hade hänt något mitt i filmen istället för att allt skulle komma i slutet. Annars var den helt okej.

: Varför? Detta tycker jag för att chatta på nätet med någon man inte känner kan vara farligt och att dem ljuger om sig själv är ju inte så snällt, men det som var bra var att inte båda två ljög.


//FeliciaCarlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar