tisdag 29 maj 2012

Shoooblaablaaaaa

Jag tror hon valde det namnet för att bevisa att hon faktiskt fanns fast ingen märkte henne.!!  Hon vill dela med säg av sitt liv för alla andra och faktist visa att de kan vara så i skolorna och det finns vissa sånna föräldrar som behandlar sina barn så dåligt.!! Jag tycker att det är synd om folk som har det så i  värkligheten utan att säga något till någon, men tycker även att dom går skylla säg själva om dom får chansen till att berätta för någon. Men jag tror inte att det är någon som lever så som hon gjorde i boken jag tror inte allt var sant. För det verkade för mycket
Jag uppfattade dom här personen så här,
 Johanna- jag tycker hon var lite konstig.. hon var speciell och var inte som alla andra?
Mamman- hon var en speciell mamma med många humörsvägningar, hon brydde nog inte säg så mycket  om sina barn som hon försökte visa för alla, hon vågade nog inte visa vem hon egentligen vad
Vedin - var väldigt speciell och var nog inte helt normal, han var lite knäpp
En nyckelhändelse var i slutet när hon vågade säga till alla att sluta, att hon försökte få en förändring och förstog att hon var tvungen att förändra säg själv för att få de
Språket var väldigt personligt det var väldigt många upprepningar och de fick henne att se trög 
Jag har inte fått någon upplevelse av boken, min tankar är att jag tror inte allt hänt i verkligheten och hon överdriver med vissa saker bara för att få läsarna att tänka på hur de kan vara. Jag tycker boken var sådär, det finns både bättre och sämre den var rätt tråkig för att jag gillar inte den typen av böcker.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att den var bra för att jag förstod hur du tänkte och du fick fram det på ett bar sätt.

    ps: bilden var mycket vacker ;*

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du motiverar bra och vi har ungefär samma tanke över det hela.

    SvaraRadera