tisdag 29 maj 2012

jag finns


Jag finns

detta är frågorna jag har besvarat
Titel - Varför tror du att författaren har valt titeln på boken?

Budskap - Vad tycker du om budskapet i boken? Hur får boken dig att tänka och varför tänker du på det viset?

Personer - Vad tycker du om de olika personerna i boken och varför? Koncentrera dig på ett par karaktärer och fundera på varför de gör som de gör (eller inte gör).

Nyckelhädelser - Vilka är de viktigaste händelserna i boken och varför? Vilka för dig att tänka mest?

Språket och stilen - Vad tycker du om språket i boken? Hur påverkar det din uppfattning om handlingen och Johanna?

Annat - Vilka upplevelser har boken gett dig? Vilka känslor och tankar har du fött av den? Tycker du att den är bra eller inte? Motivera ditt svar.




För att hon vill att folk ska vetta att hon fanns när hon var liten.
Den får mig att tänka på hur illa det kan vara med mobbing
mamman var en väldigt bestämd person och fick hon inte som hon ville med en gång så gjorde hon illa sin dotter. Sen så vet jag inte varför mamman ljuger det kan vara att hon skäms för sin dotter.
Vedin han behöver tydligt hjälp antagligen hade han syskon eller någonting för att ville ha uppmärksamhet hela tiden så han hade det nog inte så lät hemma men det är inte snällt att det ska gå ut över folk.
Johanna först tyckte man synd om henne för allt som hände men sen tyckte man att hon fick skylla sig själv.
När hon klipper av sig håret det var en väldigt tragisk att någon har fått en att känna sig så full att hon måste klippa av sig håret.
Hon skrev en verklig historia och det rörde mig att detta faktiskt har hänt på riktigt men det är ju en fraktion historia
ja tyckte boken var bra men det var hemskt att detta hänt så jag tycker synd om henne

4 kommentarer: