tisdag 29 maj 2012

Bokannalys för ''Jag finns''


Jag tror att boken heter ’‘jag finns’’ för i stort sett  boken kämpar hon om att hon finns. Även om hon inte vill slutar det ändå med att hon finns.
Jag tyckte om budskapet i boken, den visar verkligen att livet är värt att kämpa för livet. För det blir bättre, man måste bara våga. Den visade också hur sjuka människor kan vara, som inte bryr sig.
Jag tror Johannas mamma var rädd för att Johanna skulle vara annorlunda, därför trängde hon bara undan allt det dåliga. Men hon var nog lite konflikt rädd också, kanske inte just med Johanna men med allt annat.
Johanna var en ganska komplicerad person, men hon tog tag i sina problem och det tyckte jag var bra.
Den bästa i boken, var när hon började ta saker i sina egna händer och tog tag i sitt liv. Sa till sin mamma på riktigt, det var riktigt bra.
Språket i boken var ganska lätt att förstå. Hon uttryckte sig bra och var en duktig författare.

//Frida!

1 kommentar: