tisdag 29 maj 2012

Bokanalys


BOKANALYS ! 
Jag tror hon valde namnet för att hon kände för att visa att hon fanns. !
Jag tror att hon som skrev boken kände att hon ville berätta om sitt liv och hur                                                         det kan vara utan att någon märker det. Hon ville nog visa att det finns föräldrar 
som behandlar sina barn dåligt ...
När jag hör boken så tänker jag att den är nog lite överdriven men jag tycker även det är synd om henne och att det finns många som har det så både i skolan och hemma. 
Johanna - Jag tycker hon var lite skum och hon mådde nog inte helt bra ....
Mamman - Mamman hade ett konstigt beteende och ville nog inte visa att hon 
inte heller mådde så bra. 
Vedin -  Han mådde nog inte bra han heller, han var ju inte helt normal...
En nyckelhändelse var i slutet när Johanna vågade säga till sin mamma att sluta            tycka ner henne..Hon vågade även säga till Vedin och hon visade att hon var 
stark som person.    
Språket i boken var blandat, det var lite gammeldags på vissa ställen och på 
vissa ställen var den mer normal. Jag fattade inte när det blev tillbaka blickar. 
När det kom upprepningar så blir effekten att hon vill verkligen vissa vad hon vill. 
Jag har nog inte fått några större upplevelser av boken, jag tyckte inte boken var så jätte bra med tanke på att jag tycker den är överdriven och krånglig att förstå.

2 kommentarer:

  1. Du kan tänka på att skriva som en löpande text och inte som att du besvarar olika frågor. Du förklarar bra varför du tycker som du tycker.

    SvaraRadera
  2. Du skrev inte så löpande text men det var bra analys och du fick med allt. Du kan kunde skrivit lite mer varför du tyckte som du tyckte. Bra ändå :)

    SvaraRadera