tisdag 29 maj 2012

Min bokanalys


svar till jag finns
  1. För att hon ville visa att hon också existerar och att hon har känslor. Jag tror att Vedin tror att hon inte har känslor eller att hon har rätt att finnas
  2. Jag tror att hon vill få fram hur dåliga lärarna var och hur korkad hennes mamma var
  3. Jag tycker att mamman är en idiot som inte har någon hjärna. Hon tänker bara på sig själv. Vedin har det nog rätt då jobbigt hemma det är en av anledningarna han vill få den uppmärksamheten han inte får hemma. Han gör det han gör på Johanna för att han tror att hon gillar henne
  4. När hon blev våldtagen, när hon slängde ner sylten på marken i affären för då vågade hon säga ifrån, när hon slog ner Vedin hon tog ut all sin vrede på honom så hon gav igen efter allt han har gjort fast det är inte nära vad Vedin har gjort mot henne
  5. stilen är ganska personlig boken handlade om det som har hänt henne jag tyckte det var mycket svordomar men jag tycker inte det är konstigt för det hon har blivit utsatt för.
  6. Att hur hemska människor kan vara t.e.x mamman är en idiot som skäller ut sitt barn som inte har gjort något direkt fel, avbryter om de viktiga sakerna som mobbingen hon utsätts för och Vedin är dum också för mobbingen han utsätter henne för.   




    // Daz Snigel

4 kommentarer:

  1. Leon, det va lite mycke som svar på frågor. Annars va la den brao.

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte att bokanalysen var bra och tydlig men det var några saker som du hade missat bara lite. Varför var mamman korkad och var det okej att Vedin var taskig mot henne även fast han hade det stökigt hemma? Det var bra händelser du hade tagit med men vilka personer var det som var viktigast? Du formulerade bra och berättade bra och att du beskrev det som du själv tyckte

    //Tobias

    SvaraRadera