tisdag 29 maj 2012

Bokanalys (Lovisa)

Jag tror boken heter ¨Jag finns¨  för att under hela boken så har hon försökt kämpa med att finnas, men kan också vara för att i slutet så fans hon, hon fick ett hyfsat normalt liv.
Jag tänker på att nästan alla personer är dumma. Dem märker inte ens att hon blir mobbad av Vedin, och Vedin själv är ju elak. Jag tänker så för att det är så, alla som hjälper till bara tror.
Johannas mamma tycker jag inte om alls. Det verkar som att hon gillar Linus mer än Johanna. Jag tycker hon är en självisk person som bara vill hör det hon vill höra. Hon gjorde nog allt det där för att hon vet att Johanna lyssnar på henne och gör som hon säger till henne.

Vedin gjorde nog som han gjorde för han ville ha makt. Eftersom att Johanna inte säger i mot honom så tror han nog att han kan bestämma över henne. Sen så tror jag att han har det dåligt hemma.
Den första händelsen jag tänkte på var nog när Vedin kastade en katt på henne. Förstår inte hur man kan kasta en katt på någon. Han har nog inte alla hästar i stallet.
Det var många svordomar i boken och överdrivna ord. 
Boken tyckte jag var sådär bra. Tycker det var synd om Johanna.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att den va bra, vi tänkte ungefär likadant. tycker att du har skrivit det väldigt förståeligt.

    SvaraRadera
  2. den var bra, du förklarade boken bra och man förstog allt du skrev

    SvaraRadera