tisdag 29 maj 2012

bokanalys


Jag finns

    Jag tror boken heter så för att hon fanns då men folk betedde sig som att hon inte fanns.
    Vedin: Vedin var en annorlunda pojke skulle jag beskriva det som. Han gjorde allt för uppmärksamhet och makt, han infann så mycket skräck i lärarna med sitt beteende och det lede till att lärarna inte vågade säga till honom. Mamman: Jag tror aldrig att jag har läst eller sett eller hört om en sådan här mamma som bara skäller på sitt barn. Man kan också uppleva det som att hon försöker sno Johannas kompisar genom att bete sig som en av dem.
    Budskapet i boken får mig att inse att man inte ska hacka på folk, inte ens lite för det kan va det som får ”bägaren” att rinna över.
    En nyckelhändelse är i slutet när hon inser att det är hon som ska göra skillnaden, inte någon annan. Hon vågade säga till sin mamma att hon inte skulle hålla på och trycka ner henne.
    Språket var lite blandat. Både gammalt och nytt. Det var mycket upprepningar och det får henne att verka lite skum.
    Jag tyckte att boken var långtråkig för att det var samma sak hela tiden i den. Jag tycker inte att boken var så bra för att det var bara sorgehistoria och jag gillar inte det.
    SAMMANFATTNING AV BOKEN: DEN SÖG!

4 kommentarer:

  1. Sammanfatningen är det enda jag ifrågasätter jag varför suger den?
    annars var det bra du har motiverat bra på de flesta

    SvaraRadera
  2. Den sög för att jag tycker den var långtråkig, att hon blev illa behandlad vet jag men att sitta och lyssna på det i flera lektioner var tråkigt

    SvaraRadera
  3. Bokanalysen var bra för att personerna i boken du hade skrivit om var riktigt bra formulerade med en egen insikt. Den var lagom lång och du hade fått med alla frågor. Det var bra att du berättade om varför boken sög och jag tyckte att du hade fått med allt.

    SvaraRadera