tisdag 29 maj 2012

bokanalys jag finns

Jag tror att hon valde titten på boken för allt hon har gått igenom, Att hon ville bevisa att hon finns.
Jag tänker att det är hemskt för att det händer många hemska saker i boken. Budskapet i boken var väldigt bra och tydligt, man förstod det mesta och man förstod nästa hur hon kände det.
Mamman:Jag gillar inte alls henne!jag tror att hennes mamma inte gillade Johanna så mycket och hon älskade Linus. Hon behandlade nog Johanna på det sättet för att hon visste att hon hade så mycket makt över Johanna. Hon sa ju aldrig ifrån.
Johannas mamma var väldigt orättvis. och ville inte att Johanna skulle vara olik dom andra. Hon tänker nog också bara på sig själv.
Vedin: jag tror att Vedin gjorde som han gjorde för att han visste också att han hade all makt över Johanna och då kunde han ju göra vad han ville med henne för hon gav inte tillbaka.
Jag tycker att det va viktigt i slutet för då ändrades hela boken, hon vågade säga emot och slå tillbaks.
Jag tänker att det va stort och modigt av henne att orka säga ifrån att nu är det slut!
Det var väldigt mycket svordomar och överdrivna ord och det mesta var ganska överdrivet
Boken var ganska bra och den fick en att tänka lite. hur hemskt det är med mobbning och misshandel.

2 kommentarer:

  1. Mycket bra tänkt, vi tänkte ungefär lika dant. Tycker att du har skrivit så att man förstår texten och man förstår hur du tänker.

    SvaraRadera
  2. Det var en bra bokanalys, den sammanfattade boken bra och man förstod vad som hände i boken !

    SvaraRadera